Știați că...?

Chiar dacă este unul dintre cele mai consumate alimente, informații esențiale despre carnea de porc nu sunt cunoscute încă de toți consumatorii! Află secrete pentru a avea o dietă echilibrată care include carne de porc, sfaturi pentru a te bucura de toate beneficiile acesteia și informații despre rolul important pe care îl au porcii în viețile noastre.

„Cu cât lăsăm o bucată de carne mai mult pe grătar, cu atât va deveni mai tare și mai greu de digerat. Sfatul meu: lăsați să fie roz la mijloc și rumenită frumos la exterior.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Gelatina provenită de la porc este folosită ca bază pentru orice pastilă în industria farmaceutică, dar și ca agent de îngroșare în industria alimentară.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Porcul e prietenul omului mai ales d.p.d.v. medical. De la el luăm insulină pentru diabetici, valve cardiace și heparina, aceea substanță anticoagulantă a sângelui.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Carnea nu e bogată doar în proteine, ci și în minerale și vitamine din grupul B. Doar în produsele de origine animală găsim vitamina B12, esențială pentru funcționarea și dezvoltarea sistemului nervos.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Bucățile de cea mai bună calitate sunt cele care conțin fibră, mușchi și foarte puțină grăsime. Putem să le gătim imediat. Tratamentul termic nu trebuie să fie prelungit, pentru că în momentul în care le gătim prea mult, proteinele se întăresc, iar carnea devine mai greu de digerat.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Vrei să pregătești o granitură de cartofi prăjiți? Indiferent că este de floarea soarelui sau de măsline, nu uleiul este agentul de prăjire cel mai stabil și mai sănătos, ci untura.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Untura blochează intrarea aerului, oxidarea și implicit stricarea cărnii păstrate în această manieră.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Carnea e cel mai bun prieten al siluetei, pentru că este singurul produs care are calorii negative. Mai mult de 30% din valoarea calorică a unei bucăți de friptură este consumată doar pentru digestie.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Indiferent de cât de slabă ar fi, o bucată de carne tot mai perzintă urme fine de grăsime. Dacă urmați o dietă, o puteți pune în tigaie fără ulei, deoarece toată grăsimea va ieși din carne. Va rămâne astfel proteină pură.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Avem nevoie de un aport de 1g de proteină pe fiecare kg de corp pe zi. Dacă o persoană are 60 kg, are nevoie zilnic de 60g de proteine. Proteinele de origine animanală sunt proteine de caliatatea 1, pentru că ele conțin toti cei 9 aminoacizi de care are nevoie corpul.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Dacă ai ales o bucată de carne slabă, nu este nici o șansă să faci grăsime de depozit! Carnea slabă însemană de exemplu mușchiul roz, doar cu un fir de grăsime.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Proteinele sunt substanțele care funcționează ca un fel de cărămizi pentru oganismul nostru. Din ele facem masă musculară, celule noi, anticorpi pentru sănătate și hormoni. Totul se construiește din proteine.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Top 3 cărnuri albe:
• Puiul 
Iepurele  
• Și... Porcul”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Din punct de vedere nutrițional, carnea de porc se încadrează la categoria cărnii albe, alături de pui, iepure și vițel. Alăturați-o cărnii de vită, iar culoarea alb/roz a cărnii de porc va fi dovada acestei afirmații.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Prin tratament termic, grăsimea se topește și iese din bucata de carne. Chiar dacă vorbim de carne prăjită în ulei, acesta nu poate pătrunde în fibrele cărnii. Oricât de grasă ar fi o bucată de carne, prin gătire ea va pierde grăsime și va fi mai puțin calorică.”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist

„Dacă în tigaie, lângă o bucată de carne, adăugăm cartofi, paste făinoase sau orez, acestea vor absorbi ca un burete grăsimea. Nu carnea îngrașă, ci cartofii, pâinea, orezul sau pastele ce sunt puse lângă carne în tigaie. În ele se va ascunde grăsimea!”

Mihaela Bilic
Medic Nutriționist